piątek, 29 sierpnia 2014

KREM Z DYNI


Dynia ma piękny pomarańczowy kolor i zawiera bardzo mało kalorii (w 100 g jedynie 28 kcal). W jej obszernym wnętrzu kryje się cała masa witamin takich jak: witamina C, D, B1, B2, PP i kwas foliowy (polecana jest dla kobiet ciężarnych) oraz bardzo duża dawka beta-karotenu. To właśnie ten dobroczynny związek jakim jest beta – karoten ma silne działanie antyoksydacyjne, co oznacza przeciwdziałanie pojawieniu się nowotworów i chorób układu krążenia. Ja zaczynam sezon dyniowy od pysznej zupy z dyni odmiany hokkaido, która ma dodatkową zaletę w postaci bardzo cienkiej skórki. Dlatego można ją jeść bez obierania.

Przepis:

1 dynia hokkaido o wadze około 1,3 kg
1 ziemniak pokrojony w kostkę
1 cebula pokrojona w półplasterki
5 szklanek gorącej wody
2 łyżki oliwy
1 łyżeczka kurkumy
3/4 łyżeczki imbiru
sól i pieprz
uprażone pestki dyni

Dynię kroimy na ćwiartki, usuwamy pestki i kroimy w dużą kostkę. W garnku rozgrzewamy oliwę wrzucamy cebulę i ziemniaki, smażymy mieszając 2 minuty. Dodajemy dynię, kurkumę i imbir, smażymy mieszając 1 minutę. Zalewamy wodą, zmniejszamy ogień i gotujemy pod przykryciem 20 minut. Miksujemy (najlepiej blenderem ręcznym), dodajemy sól i pieprz. Wlewamy do talerzy i posypujemy uprażonymi pestkami dyni.


Zupa jest aromatyczna, lekko pikantna o jedwabistej konsystencji. To mój ulubiony przepis na krem z dyni. Polecam :)

46 komentarzy:

  1. Uwielbiam krem z dyni, też często robiłam jesienią ale teraz mi się dynie skończyły :D Spróbuję kiedyś zrobić z tego przepisu zupkę, bo miałam trochę inny :) Pozdrawiam, Ewa

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam okazję próbować kremu z dyni i jestem nim zachwycona:)
    Zapraszam do siebie
    http://irracjonalnie-blog.blogspot.com/2016/10/jak-sie-zrelaksowac.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam okazję próbować kremu z dyni i jestem nim zachwycona:)
    Zapraszam do siebie
    http://irracjonalnie-blog.blogspot.com/2016/10/jak-sie-zrelaksowac.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też wczoraj zrobiłam krem z dyni... wspaniałe danie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny i bardzo pożywny kremik :) Palce lizać <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, już zaczęły się "żniwa" dyni:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham dynię i wszystko co z nią związane :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczę... nigdy nie jadłam kremu z dyni. Jakoś dynia sama w sobie mnie odstrasza (to chyba przez ta dynię w occie, która zajadali się wszyscy w moim domu gdy byłam mała :P ) może czas ją odczarować? ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. It looks so delicious. Thank you for sharing recipe.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2020/03/dior-hydra-life-fresh-hydration-sorbet_15.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszności ;) i nie trudny przepis super

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie jadłam, muszę w tym roku spróbować :D jestem ciekawa tego smaku

    OdpowiedzUsuń
  12. Thank you for sharing this wonderful post keep your awesome work
    I have many hobbies. I love to travel and read. But my favorite hobby is cooking. Let me tell you why! First, I'll tell you a little bit about why I started cooking. Secondly, I'll give you some information about what I like to cook. Third, I will say how I use the vietnamese food for cooking.

    When I started cooking, I was 10 years old. My mom wants me to be a chef. She has always believed that girls have to make different types of food, because one day they will get married. In my country, it is normal for girls not to cook. I feel lucky because I can cook many dishes. Now that I cook some of the dishes my children and husband love, I become happy and proud of my mother and myself. i am a food blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie jadłam kremu z dyni. Jedyne co miałam okazję skosztować z tego warzywa to babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam krem z dyni nie mogę się doczekać aż zrobię w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dziękuję za ten przepis, bo szukałam [przepisu, na lekko pikantne wydanie kremu z dyni bez papryki :-) Na pewno skorzystam :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo chętnie wypróbuję :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Spadłaś mi z nieba z tym postem, bo właśnie dziś mam zamiar robić zupę krem z dyni i miałam szukać jakiegoś przepisu. Wykorzystam twój i na pewno będzie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę spróbować zrobić taki krem bo w życiu nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię , choć sama nigdy jej nie gotowałam. Chętnie skorzystam z Twego przepisu :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam krem z dyni :) często go robię jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakiś czas temu próbowałam krem i placuszki jednak to nie moje smaki. 🙂

    OdpowiedzUsuń
  22. ja tez osttanio próbowałam i musze ci powiedziec ze dynia naprawde mi zasmakowała! :D az dziwne :d zawsze wydawało mi się, że jej smak jest cierpki i nie do zniesienia! https://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Dużo moich znajomych zachwyca się kremem z dyni a ja nigdy jeszcze nie zrobiłam takiego, żeby mi smakował. :( Może coś robię nie tak...

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam krem z dyni z grzankami :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  25. Mniammm, jakie pyszności :)

    https://profashionworld.blogspot.com/2021/07/siostrzana-sesja-bonprix.html

    OdpowiedzUsuń
  26. A me piacciono molto le creme di verdure e penso che proverò la tua ricetta. Grazie. Ti seguo.

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy nie jadłam zupy krem z dyni i myślę, że to fantastyczny pomysł na wykorzystanie dyni. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Pyszny, aromatyczny i zdrowy krem <3

    OdpowiedzUsuń
  29. That looks great!

    Kisses,

    https://www.theartofpaloma.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Zupę krem z dyni uwielbiam! Najlepsza zupka na jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja również bardzo lubię zupę z dyni.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń